Scroll Top
Madame Curielaan 10, 2289 CA Rijswijk
Jeugdbeleid
Jeugdbeleid 2024

Helaas kunnen vanaf 1 januari 2024 jeugdigen wonend in Den Haag niet meer direct/ met een toeleiding van de gemeente bij ons worden aangemeld. 

Omdat de problematiek van het kind echter invloed heeft op het hele gezin, wat begrijpelijk bij ouders vaak spanning/stress teweeg brengt, kunnen de ouders zichzelf via de huisarts bij ons aanmelden. 

Via deze weg, kunnen wij alsnog uw kind en u als ouder begeleiden/ondersteunen/behandelen.

Jullie zijn bij ons van harte welkom! We helpen jullie graag weer samen op weg! 

Doel van de jeugd ggz binnen Ago is te werken naar dat :

De jeugdige functioneert naar vermogen leeftijdsadequaat in een steunend systeem.

Tweedelijns jeugdhulp wordt pas ingezet als de eigen kracht en eigen netwerk en voorliggende voorzieningen vanuit lokale team onvoldoende is.

Van AGO kan worden verwacht dat dat zij samen met het gezin en de verwijzer in gesprek gaat om af te stemmen op welke wijze efficiënt en effectief integrale zorg en ondersteuning wordt ingezet, hoe een steunend netwerk wordt ingezet en hoe de eigen kracht van de jeugdige en of het gezin wordt versterkt.

De verwijzer/lokale teams heeft de regisserende rol, tenzij anders wordt afgesproken. AGO en de verwijzer dragen zorg voor een goede samenwerking, communicatie en afstemming met alle betrokkenen. Betrokkenen zijn bijvoorbeeld ook leerplicht of de sportclub.

AGO werkt volgens één gezin, één plan, één regisseursmodel.
Uitwisseling vindt plaats binnen de kaders van de wet.

AGO werkt systeemgericht.

AGO draagt zorg op casus niveau voor goede samenwerking, communicatie en afstemming met alle andere mogelijke actoren,
waaronder lokale teams, andere aanbieders, onderwijs, vrijwilligers en het netwerk van de jeugdige of het gezin,
huisarts en hulpverleners van ouders.
De mogelijkheid bestaat om de ouders ook bij AGO te behandelen indien nodig.

jeugd1
Behandelingen

AGO biedt een integrale aanpak binnen de organisatie en binnen de keten ten behoeve van het behalen van de doelen en resultaat van de hulpverlening.

AGO biedt zoveel mogelijk hulp in eigen vertrouwde omgeving.

AGO biedt zoveel mogelijk hulp in eigen vertrouwde omgeving.

AGO is bekend met de sociale kaart van H10.

AGO is gevestigd in Rijswijk.

AGO is bekend met het lokale beleid van de gemeente en handelt daarnaar.

AGO zoekt tijdens het hulpverleningstraject samen met de jeugdige en of het gezin naar mogelijkheden in het voorliggende veld om aan de gestelde doelen te werken. Bijvoorbeeld sport en lotgenoten contact. Waar mogelijk zet AGO collectieve hulp in i.p.v. individuele hulp.

AGO stimuleert zoveel mogelijk dat deelname aan gewone activiteiten als school en sport tijdens het traject gewoon doorgaan of weer opgepakt worden. Scholing is heel belangrijk.

Als na intake blijkt dat AGO niet de ondersteuning kan bieden aan de cliënt of niet binnen de verantwoorde termijn kan starten met hulp, zorgt aanbieder voor passend alternatief voor de cliënt. Als het lokale team de verwijzer of regisseur is, overlegt AGO met het lokale team.

Om de resultaten van de behandeling te  meten gebruiken we  gevalideerde meetinstrumenten

Deze website maakt gebruik van cookies. Door deze site te blijven gebruiken, accepteert u ons gebruik van cookies. 

Algemene Informatie

Een afspraak afzeggen méér dan 24 uur van tevoren kan kosteloos. Hiervoor kunt u contact opnemen met het secretariaat of met uw behandelaar.

Een afspraak die niet of niet op tijd (24 van tevoren) is afgezegd wordt, ongeacht de reden, bij u in rekening gebracht.

Dit is een gedeelte van de gemaakte kosten. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en zijn geheel voor eigen rekening.

Om uw behandeling te kunnen uitvoeren zal er in een beveiligde omgeving een elektronisch
dossier worden aangemaakt.

De bewaartermijn van uw dossier is 20 jaar, hierna zal het worden vernietigd. U heeft het recht om gegevens uit uw eigen dossier op te vragen of te vernietigen, uitzonderingen daargelaten.

Hiervoor dient u een schriftelijk verzoek in te dienen en dient u zich te legitimeren.

Wij schrijven geen verklaringen rondom situaties waar direct materieel of juridisch belang bij is gemoeid.

De behandeling wordt vergoed (m.u.v. uw eigen risico) door uw zorgverzekeraar indien er sprake is van een DSM-V diagnose die volgens de zorgverzekeraar onder vergoede zorg valt.


U ontvangt maandelijks een factuur van uw zorgverzekeraar.

Op alle ggz-professionals rust de plicht tot geheimhouding van wat hen als geheim wordt toevertrouwd of als geheim mag worden verondersteld.

De geheimhoudingsverplichting blijft na beëindiging van de professionele relatie bestaan.

Het beroepsgeheim is niet absoluut.

Er zijn situaties waarin de ggz-professional zijn beroepsgeheim mag (bij toestemming van u als cliënt) en moet (wanneer er sprake is van een reëel gevaar voor uzelf of andere personen, of wanneer er sprake is van een wettelijke verplichting of  rechterlijk bevel) doorbreken.

Wij proberen in de zorg zo goed mogelijk te voldoen aan uw wensen en verwachtingen.

Bent u toch ontevreden, bespreek dit dan eerst met uw behandelaar.

Mocht u er samen niet uitkomen kan er een gesprek worden ingepland met uw regiebehandelaar. Vaak leidt een gesprek tot een oplossing. Kan de hulpverlener of zijn/haar leidinggevende uw onvrede niet wegnemen?

Dan kunt u uw klacht bespreken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Meer informatie hierover kunt op de website vinden in het kwaliteitsstatuut.